Twój trener

Od pierwszego biegowego treningu, jaki wykonałem w życiu minęło mnóstwo czasu. Mimo tego z każdym kolejnym rokiem moje rekordy życiowe są coraz lepsze. Jak to możliwe? Wszystko dzięki temu, że w życiu łączę pasję z wykształceniem i ciężką pracą. 

Jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, na której zdobyłem wiedzę z zakresu fizjologi, biomechaniki, teorii sportu i wielu innych obszarów, które stanowią fundament dla fizycznego rozwoju człowieka. Posiadając podstawy teoretyczne, zacząłem wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu polepszenia swojej biegowej dyspozycji. Wraz ze wzrostem mojego poziomu sportowego, nieustannie poszerzałem trenerskie horyzonty, zdobywając po drodze uprawnienia instruktora sportu. 

Osobiste sukcesy oraz koleżeńskie porady, których udzielałem biegaczom amatorom, a które przyczyniły się do realizacji ich biegowych celów, zaowocowały nawiązaniem współpracy z Akademią (Pół)maratonu – 21k.pl, w której jestem trenerem. Jako trener biegania jestem odpowiedzialny za rozwój podopiecznych i przekuwanie ich biegowych marzeń w cel, który staje się kolejnym etapem w ich biegowym życiu.

Ciągły rozwój i zadowolenie osób współpracujące ze mną, poskutkowało powstaniem oferty Trenera onlinew ramach której przygotowuję plany treningowe dostosowane do potrzeb danego biegacza. Właśnie w indywidualnym podejściu leży klucz do biegowego sukcesu. Mimo podobnych zasad biologicznego funkcjonowania, każdy z nas ma cechy osobnicze, które decydują o tym jaki rodzaj treningu jest dla nas najskuteczniejszy. 

Z tego powodu, oferta planu treningowego obejmuje:

  • Wywiad trenerski (grad pytań ode mnie do Ciebie: o dotychczasowy trening/styl życia/cele/żywienie/kontuzje i wiele innych niezbędnych informacji potrzebnych do skutecznej współpracy.
  • Diagnozę z opisem stanu obecnego i realnymi szansami (czasowymi) na osiągnięcie ustalonego celu.
  • Plan ramowy – czyli, graficzne lub tabelaryczne przedstawienie tego, jak będziemy trenować i dlaczego właśnie tak w Twoim przypadku.
  • Plan szczegółowy – rozpiska treningowa na kolejny tydzień (z wyprzedzeniem 5-6 dniowym) z dokładnymi tempami, dystansami i opisem w jaki sposób dany trening powinien zostać przeprowadzony. 
  • Analizę startów kontrolnych – niezbędnych do monitorowania postępów treningów.
  • Prognozę dalszego rozwoju i zalecenia taktyczne na starty w zawodach.
  • Podsumowanie cyklu współpracy – raport z przebiegu treningu i wspólnych osiągnięć oraz pokaźne doświadczenie dla obydwu stron.

Ponadto:

  • Doradztwo w zakresie doboru sprzętu biegowego.
  • Rekomendacje imprez biegowych.
  • Porady żywieniowe.
  • Wskazówki w obszarze odnowy biologicznej.

Jak widzisz trening biegacza, to proces złożony z wielu czynników. Sam zmierzyłem się z wieloma biegowymi problemami, a doświadczenie, które zdobyłem we współpracy z początkującymi biegaczami uświadomiło mi, że nie ma dwóch takich samych przypadków.
Zapraszam do kontaktu: trenerwitek [at] gmail.com

Trenuj mądrze. Szkoda czasu na bylejakość.